47 wyników
E-book
W koszyku
The monograph is the result of the 60th International Conference of AIELF (Association Internationale des Economistes de Langue Française) having place on May 25-27, 2017 at the Poznań University of Economics and Business in Poland with over 120 participants from 25 countries around the world. The conference focused on The issues of economic development in a risked globalization and the book was created around this topic. The monograph consists of 32 chapters that cover the different area of globalization, integration, transformation, innovation, economic growth, monetary policy, public policy, climate changes, labor market, governance, finance and management. The scope of topics is very wide which is the result of broad locals’ problems important for authors geographically scattered around the world (among others Poland, Bulgaria, Spain, Morocco, Algeria, French Guiana, Canada). The monograph was published both in the classic version and in the form of an e-book. The publication is treated by the Francophone countries in Africa, South America, North America, Asia and Europe with approval and considerable recognition.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Nieustanne zmiany warunków związane z przemianami gospodarczymi, społeczno-kulturowymi, rozwojem nowych technologii, internetu oraz jego narzędzi wpływają na ewolucję potrzeb e-klientów i sposobu zaspokajania tych potrzeb. W pracy dokonano przeglądu literatury z zakresu logistycznej obsługi klienta i handlu elektronicznego pod kątem definicyjnym. Ponadto zidentyfikowano główne czynniki wpływające na zadowolenie klienta z logistycznej obsługi i dokonano ich oceny. Jednocześnie określono obszary dotychczas w literaturze polskiej nieanalizowane. Prezentując podmioty wzorcowe w ramach studiów przypadków, zwrócono szczególną uwagę na najistotniejsze kwestie kształtujące logistyczną obsługę klienta. Dodatkowo wskazano, iż narastająca wirtualizacja przyczynia się do wzrostu wymagań wobec działań logistycznych, a zatem również wobec podmiotów współpracujących i tworzących sieci dostaw. Ponadto w pracy wskazano rolę przedsiębiorstw funkcjonujących w internecie, które oddziałują na klienta głównie poprzez wartości niematerialne, a ich forma organizacji pozwala na zwiększenie elastyczności zarządzania dzięki możliwości szybkiej reakcji na sygnały rynkowe i zaspokajanie potrzeb w sposób kompleksowy, często niepowtarzalny.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Rynek najmu mieszkań w Polsce wzbudza coraz większe zainteresowanie zarówno ze strony inwestorów, jak i jednostek badawczych. Jest to rezultat wyraźnego wyodrębnienia dwóch funkcji mieszkania – konsumpcyjnej, czyli zaspokajania podstawowych ludzkich potrzeb, oraz inwestycyjnej, czyli traktowania nieruchomości mieszkaniowej jako dobra inwestycyjnego, będącego przede wszystkim źródłem uzyskiwania dochodów. W niniejszej książce, łączącej teorię z praktyką, przedstawiono zagadnienia związane z zarządzaniem najmem mieszkań, funkcjonowaniem rynku najmu mieszkań oraz inwestowaniem w tym segmencie rynku nieruchomości. Opisano również ofertę mieszkań na wynajem, stawki najmu i czynsze, preferencje najemców, a także zarządzanie najmem na rynku mieszkaniowym w opinii zarządców nieruchomości na lokalnym rynku nieruchomości mieszkaniowych. Wnioskami z przeprowadzonych prac badawczych zainteresują się z pewnością podmioty związane bezpośrednio z rynkiem nieruchomości, wśród nich deweloperzy, pośrednicy w obrocie nieruchomościami, zarządcy nieruchomości, ekonomiści, ale i inwestorzy indywidualni, upatrujący swoich szans prowadzenia działalności na rynku.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Kraj pochodzenia produktu należy obok jakości i ceny do najważniejszych kryteriów wyboru przy podejmowaniu przez konsumenta decyzji zakupowych artykułów spożywczych, a w kontekście negatywnych skutków pandemii COVID-19 kupowanie żywności made in Poland zyskuje na znaczeniu, stając się praktycznym działaniem na rzecz wspierania rodzimych producentów. W monografii usystematyzowano stan wiedzy na temat zjawiska patriotyzmu konsumenckiego oraz zidentyfikowano postawy i czynniki determinujące nabywanie przez konsumentów polskich produktów żywnościowych. Ponadto na podstawie wyników badań empirycznych dokonano typologii konsumentów z trzech generacji wiekowych – X, Y i Z – w kontekście postaw wobec tych produktów, a zwłaszcza triady ich cech, tj. pochodzenia, ceny i jakości. W konsekwencji stwierdzono występowanie znaczących różnic międzypokoleniowych i odmienne, nie zawsze pozytywne podejście do zakupu polskiej żywności.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Monografia obejmuje aktualne zagadnienia z zakresu polskiego, unijnego i międzynarodowego prawa podatkowego. W pierwszej części książki rozważania koncentrują się na procedurach, instytucjach i instrumentach podatkowych już zaimplementowanych. Druga część dotyczy niedawno wprowadzonych rozwiązań podatkowych lub parapodatkowych, których skutki dla gospodarki lub społeczeństwa dopiero w przyszłości będą odczuwalne, bądź propozycji rozwiązań podatkowych. Niektóre z poruszanych tematów są obecne w dyskursie naukowym od wielu lat, jednak nie zostały wyczerpane ani nie osiągnięto w ich zakresie konsensusu (np. podatek katastralny czy opodatkowanie ekologiczne) lub dane rozwiązanie ma charakter koncepcyjny w Polsce, podczas gdy w innych państwach zostało już wdrożone (np. podatek od transakcji finansowych). Publikacja jest adresowana do osób zainteresowanych aktualnymi wyzwaniami i trendami w opodatkowaniu na poziomie krajowym, europejskim i światowym, w tym studentów kierunków prawnych i ekonomicznych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
W książce poruszono problematykę podejmowania decyzji ekonomicznych w warunkach niepewności. Pokazano, jak różnie można definiować i modelować niepewność. Przedstawiono też liczne definicje pojęć z nią związanych, tj. ryzyka i prawdopodobieństwa. Praca traktuje o grach z naturą opartych na planowaniu scenariuszowym. Pozwala ono ukazać problem decyzyjny w postaci jednej bądź wielu macierzy wypłat zawierających informacje o potencjalnych scenariuszach, możliwych wariantach decyzyjnych i przewidywanych wynikach. W rozprawie dokonano krytycznej analizy istniejących reguł decyzyjnych (możliwość uzyskiwania nielogicznych rozwiązań i bezużytecznych rankingów, niewłaściwe uwzględnienie preferencji decydenta) i zaprezentowano nowe jedno- i wielokryterialne procedury dla decydentów zarówno pasywnych, jak i aktywnych. Rozpatrywano jedynie takie sytuacje, w których podmiot decyzyjny, z uwagi na duży stopień nowości rozwiązywanego problemu i jednokrotną realizację samej decyzji, nie jest w stanie bądź nie zamierza szacować prawdopodobieństwa wystąpienia poszczególnych stanów natury. Przy formułowaniu nowych reguł i modyfikowaniu istniejących metod zadbano przede wszystkim o to, by generowane przez nie rekomendacje odzwierciedlały preferencje decydenta wyrażone między innymi za pomocą współczynnika pesymizmu, wag przypisywanych kryteriom oceny, punktu referencyjnego, użyteczności wypłat i dopuszczalnych odchyleń wypłat od wartości skrajnych. Zaletą proponowanych podejść jest to, iż uwzględniają one strukturę macierzy wypłat (tj. pozycję danej wypłaty na tle pozostałych realizacji wybranego kryterium w obrębie konkretnej decyzji bądź konkretnego scenariusza), asymetryczność wypłat i zróżnicowanie rozstępów wypłat. Autorskie reguły decyzyjne zostały zilustrowane wybranymi zagadnieniami ekonomicznymi (ocena efektywności i rentowności projektów inwestycyjnych, zagadnienie gazeciarza, optymalizacja czasowo-zasobowa projektu, konstrukcja portfela papierów wartościowych).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
The aim of the e-book is to present the theoretical, cognitive and practical aspects of the essence and complexity of operational management in a production company. The presented modern production methods together with the challenges and problems of contemporary enterprises should better help to understand the issues of sustainable development, with particular emphasis on waste. The book consists of six chapters devoted to relevant and topic issues relating to the core business of an industrial enterprise. Chapter 1 The nature of the industrial enterprise is an introduction to further considerations and deals with the essence of the basic aspects of the company. Both popular and less known definitions of an enterprise, its features, functions and principles of operation are presented. An important part of the chapter is the presentation and formulation of strategic, tactical and operational goals. Moreover, the division of enterprises is presented with the use of various criteria and the features of the industrial market, which make it distinct. Chapter 2 The operational management evolution and its role in the industrial enterprise discusses the evolution and concept of production and operational management. The management levels were also presented, indicating their most important functions. An integral part of the chapter is the essence of the production system, viewed through the prism of the five elements. Chapter 3 Functions and role in operations management presents the issues concerning the organization of production processes, production capacity and inventory management. This part also presents considerations on cooperation and collaboration between enterprises in the process of creating value. Chapter 4 Traditional methods used in operational activities focuses on methods such as benchmarking, outsourcing, core competences, JIT, MPR I and MRP II, as well as TQM and kaizen. Knowledge of these methods should contribute to understanding the activities of modern enterprises, the way of company functioning, the realization of production activities, as well as aspects related to building a competitive position. Chapter 5 Modern methods used in production-operations management discusses the less common and less frequently used production methods, based on a modern and innovative approach. In particular, it was focused on: Shop Floor Control and cooperative manufacturing, environment-conscious manufacturing (ECM) and life-cycle assessment ( LCA), waste management and recycling, Electronic Data Interchange (EDI), virtual enterprise, World Class Manufacturing (WCM), Quality Function Deployment (QFD) and House of Quality (HOQ), theory of constraints (TOC), Drum Buffer Rope (DBR), group technology (GT) and cellular manufacturing (CM), Demand Chain Management and competitive intelligence (CI). In the last section discusses: the role of sustainable statistical process control and Computer-Aided Process Planning in context formatting of information management. Chapter 6 Problems of sustainable development and challenges related to production and operations management describes the problem and challenges related to production and operations activities. In particular, attention was paid to the threats related to changes in global warming, the growing scale of waste, or the processes of globalization. It was pointed out that the emerging problem may be both a threat and a chance for the development of enterprises. An integral part of the chapter are also considerations on technical progress, innovation and the importance of human capital in operational activities.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Systematic research and comprehensive analyses allow to monitor the implementation of the sustainable development goals. Obviously, when you are interested in the selected issue of sustainable development, it is worth using data from the secondary sources in the first place. This e-book presents a few selected methods that will allow you to answer the questions: how to gather data and how to analyse them? Among the data collection methods presented in this book, we have chosen both: qualitative, in particular focus group interview, and quantitative—based on a questionnaire. In terms of data analysis methods, we present three methods: factor analysis, structural equation modelling and data envelopment analysis. The examples presented in this book relate to sustainable development, for example: sustainable consumption, ecological culture, better nutrition, agricultural development and many more. The book consists of five chapters. Chapter 1 “Qualitative methods” presents the issues concerning the methodology of qualitative research, designing a focus group interview, conducting a focus group interview and analysis of qualitative data using the CAQDAS programs. The main goal of Chapter 2 titled “Quantitative methods” is to exhibit the basics of survey research that can be used in analyses of sustainable development. In particular, this part presents the measurement levels, questionnaire design, population and sample, and the ways of presenting the results of quantitative research. Chapter 3 “Factor analysis in sustainable development research” describes the basic theoretical aspects of factor analysis. The second part of this chapter presents an example of the use of this method in research on sustainable consumption. The last part of this chapter presents case study of the use of factor analysis in research on managers’ ethics in retail industry. Chapter 4 titled “Structural equation modelling in sustainable development research” is dedicated to the structural equation modeling methods applied to solve sustainable development research problems. A structural equation model is an abstraction of reality, and the researcher's job is to build a model that approximates that reality as closely as possible. And the aim of Chapter 5 “Data envelopment analysis methods in sustainable agricultural development research” is to determine the relative technical efficiency of representative agricultural farms from the individual European Union countries.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Stworzenie bitcoina, powstanie kolejnych kryptowalut i innych rodzajów tokenów oraz pojawienie się pośredników umożliwiających obrót nimi dały początek nowemu rynkowi. Jest on wykorzystywany w celach inwestycyjnych i podlega dynamicznemu rozwojowi. Architektura rynku kryptowalut i pozostałych tokenów staje się coraz bardziej złożona, a on sam pozostaje nadal nie do końca rozpoznany. Istnieje więc potrzeba spojrzenia na niego z wielu perspektyw, określenia ogólnych zasad funkcjonowania i pogłębienia zrozumienia jego działania, do czego przyczyniają się rozważania zawarte w tej monografii. Co istotne, przedstawione treści wskazują zarówno zalety, jak i mankamenty analizowanego rynku. Czytelnik dowie się z książki: czym są kryptowaluty i pozostałe tokeny; czy kryptowaluty i pozostałe tokeny stanowią nową klasę aktywów i czy są kolejnym rodzajem inwestycji alternatywnych; w jaki sposób funkcjonuje rynek kryptowalut i pozostałych tokenów; jakimi cechami charakteryzuje się rynek kryptowalut i pozostałych tokenów i jakie jest znaczenie tych cech dla jego uczestników i instytucji regulacyjnych. Książka stanowi interesującą lekturę dla naukowców i studentów chcących zająć się tematyką kryptowalut, pozostałych tokenów oraz tworzonego przez nie rynku. Może być podstawą do dalszych analiz naukowych czy wsparciem dydaktyki z zakresu finansów cyfrowych. Zainteresuje również praktyków rynkowych, osoby współtworzące regulacje rynku finansowego, a także pasjonatów inwestycji i innowacji finansowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Koncepcja dynamicznych zdolności odzwierciedla charakterystyczne dla gospodarki opartej na wiedzy przechodzenie od podejścia klasycznego do działań przedsiębiorczych, zapewniających względną trwałość przewagi konkurencyjnej. Koncepcja ta odpowiada najwyższym wymaganiom stawianym nowym paradygmatom zarządzania strategicznego. Prezentowana książka uzupełnia i porządkuje wiedzę dotyczącą poszczególnych aspektów tej koncepcji (dynamiczne zdolności jako obiekt badań w naukach o zarządzaniu, atrybuty i przejawy dynamicznych zdolności w procesach zarządzania przedsiębiorstwami, dynamiczne zdolności jako podstawa generowania wartości, procesy i mechanizmy kształtowania dynamicznych zdolności) oraz przynosi interesujące wyniki badań empirycznych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
The aim of this book is to present the most important issues related to sustainable development (SD) and corporate social responsibility (CSR). They are discussed from a macro and micro perspective, both in the form of theoretical foundations of these concepts and practical examples of companies operating in Central and Eastern European countries that have implemented these ideas in their daily operations and translated them into corporate and functional strategies. The book consists of four parts. The first one is theoretical in its assumptions and is devoted to explaining the key concepts of sustainable development (SD) and corporate social responsibility (CSR). The authors describe the determinants of sustainable development in the contemporary world, including the most important ones, such as globalization, climate change, poverty, unlimited consumption, as well as limited access to natural resources - all in relation to the goals of sustainable development. The chapter also discusses the concept of corporate social responsibility (CSR), which is now recognized as the process by which business contributes to the implementation of sustainable development. How sustainable development (SD) and corporate social responsibility (CSR) are incorporated into the organization's strategies and influence the corporate strategy on the corporate and functional areas of the organization is presented in the last chapter of the first part of the e-book. The next part of the e-book helps readers understand the concepts of SD and CSR in the field of organizational strategy - in strategic management, and at the level of functional strategies—marketing, human resources, marketing research, accounting and operational management. The authors explain the reasons why companies need to consider the local and global perspective when setting SDGs, and the existence of potential conflicts within them. Taking into account the area of ​​marketing, the authors point to the increase in environmental and social awareness of all stakeholders, which translates into changes in the criteria for decision-making by managers and risk assessment. The issue of sustainability is also the subject of market research. Companies producing products and services, institutions dealing with environmental or consumer protection, scientists and students conduct many research projects related to, inter alia, much more. How to use secondary data for analysis and how to prepare, conduct, analyze and interpret the results of primary research in that area are discussed in detail in the next chapter of this section. The concept of SD also refers to the basic functions of human resource management (HRM)—recruitment, motivation, evaluation and control. They should take into account SD not only for the efficiency of the organization and long-term economic benefits, but also for ethical reasons. Thanks to the SHRM, the awareness and behavior of the entire organization can strongly express sustainable goals in the planning and implementation of the overall corporate strategy. The growing importance of the idea of ​​SD and the concept of CSR also resulted in the need for accounting and finance to develop solutions enabling the provision of information on the methods and results of implementing these concepts in entities operating on the market. This part of the book also examines manufacturing activities in the context of sustainability. As a result, many problems arise: waste of resources, mismanagement, excessive energy consumption, environmental pollution, use of human potential, etc. The chapter presents such concepts as: zero-waste, lean-manufacturing, six-sigma, circular production, design and recycling products in the life cycle as well as ecological and environmentally friendly production. The next two parts of the e-book contain examples of companies from Central and Eastern Europe that used SD goals in their strategies, questions and tasks for readers.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Innovation and sustainable development have become buzzwords in the 21st century with the idea of creative destruction launched by Joseph Alois Schumpeter being the base for evolutionary economics. However, new institutional economics helps to understand the necessity of support provided to entrepreneurs and innovators by science and administration to reduce the risk of launching the said innovations. This e-book is devoted to selected types of innovation. Every type of innovation is described with the use of theoretical background and is enriched by adequate case study. Traditional division into four types of innovation, proposed by J.A. Schumpeter (1934), containing product, process, organizational and marketing innovations, was widely accepted, including European Union institutions (OECD/Eurostat, 2008). The concept of innovation has long been dominated by a technical approach to the innovation process, despite the economic arguments exposed by one of the precursors of the theory of innovation and, at the same time, the school of evolutionary economics—Joseph Alois Schumpeter. Frequently, in the context of innovation, it is indicated that organizational and marketing aspects play a part in the successful introduction of innovation onto the market. The structure of the book is based on the typology proposed by Keeley, Walters, Pikkel and Quinn (2013), which focuses on the economic character of innovations. Ten types of innovation are directly related to Schumpeter’s and Oslo Manual classification. A new set of innovations emphasize the economic side of innovation process. The technical novelties are to support new configuration, offering or customers’ experience. This new approach is based on presumptions coming from design thinking idea, leading to user—driven innovation and on cooperation with institutions and entities supporting innovation process. The chapters are devoted to every type of innovation, grouped into three major parts: innovations based on configuration, offering and experience. In the book, configuration includes types of innovations focused on innermost workings of an enterprise and its business system. Offering part contains the types of innovations, that are focused on an enterprise’s core product (good or service), or a collection of its products. The last part, dedicated to innovations based on experience, is focused on more customer-facing elements of an enterprise and its business system.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
W monografii wskazano praktyczne rozwiązania o uniwersalnym charakterze, które mogą mieć zastosowanie w każdej organizacji w zakresie wdrażania i utrzymania systemu ekozarządzania i audytu. Zawarto podstawowe założenia i wymagania dotyczące systemu ekozarządzania i audytu zgodne z unijnym rozporządzeniem. Opisano przesłanki i bariery wdrażania systemu ekozarządzania i audytu oraz korzyści dla organizacji wynikające z jego utrzymania i doskonalenia. Zestawiono również podobieństwa i różnice pomiędzy wymaganiami zawartymi w rozporządzeniu EMAS a normą ISO 14001 w celu wykazania dodatkowych wymagań, jakie musi spełnić kierownictwo organizacji, które chce uzyskać pozytywną weryfikację oraz zarejestrować się w EMAS. W monografii wyszczególniono ujęte w rozporządzeniu EMAS elementy niezbędne do skutecznego zaplanowania, wdrożenia i oceny systemu ekozarządzania i audytu. Wskazano, jakie wymagania musi spełnić kierownictwo organizacji oraz jaką rolę odgrywa wsparcie w realizacji tego projektu. Ponadto zwrócono uwagę na znaczącą rolę procesu monitorowania i pomiarów oraz przeprowadzanych analiz i ocen zgodności z wymaganiami. Podano przykładowe rozwiązania w tym obszarze, które mogą zostać wykorzystane w wielu organizacjach. W celu przybliżenia kwestii dotyczących wdrożenia i oceny systemu ekozarządzania i audytu przedstawiono przykłady najlepszych dostępnych praktyk zarządzania środowiskowego oraz wskaźników efektywności środowiskowej i kryteriów doskonałości wraz z poziomami oceny środowiskowych efektów działalności. Przedstawione zostały również szczegółowe informacje dotyczące procesu weryfikacji systemu ekozarządzania i audytu, a także wymagań dotyczących weryfikatorów środowiskowych EMAS oraz ich akredytacji. Dzięki zaproponowanym rozwiązaniom oraz wykorzystaniu wybranych wskaźników efektywności środowiskowej i kryteriów doskonałości kierownictwo organizacji będzie w stanie zastosować wskazówki dotyczące skuteczności działań podejmowanych w odniesieniu do znaczących aspektów środowiskowych organizacji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Książka stanowi próbę usystematyzowania wiedzy z zakresu znaczenia badania dynamiki cen nieruchomości mieszkaniowych w rozwoju społeczno-gospodarczym. Przeanalizowano doświadczenia krajów o rozwiniętych rynkach nieruchomości w aspekcie budowy indeksów cen, podsumowano kilkunastoletnie doświadczenia polskie oraz na podstawie autorskich baz danych cen ofertowych i transakcyjnych zbudowano indeksy cen, które poddane zostały licznym testom odporności. Autor zajął się kwestiami dotyczącymi: - oceny jakości źródła informacji o zmianach na rynku nieruchomości, jakim są dane ofertowe, - możliwości wykorzystania metody powtórnej sprzedaży do budowy indeksów cen, jak również krytycznej jej oceny z punktu widzenia stabilności osiąganych wyników, - wskazania wśród metod hedonicznych metody preferowanej ze względu na stosunek jakości osiąganych wyników do czasochłonności i tym samym kosztochłonności budowy takich indeksów, - określenia znaczenia metod i źródeł informacji w budowie indeksów cen w różnych horyzontach czasowych, - określenia znaczenia dla przebiegu indeksów cen nieuwzględniania spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu o funkcji mieszkalnej. Przedmiotem opracowania są ceny na wtórnym rynku mieszkaniowym, obejmującym zarówno prawo własności, jak i spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego. W części empirycznej zakres został zawężony do wtórnego rynku mieszkań zlokalizowanych w budynkach wielorodzinnych i jednorodzinnych. Zakres czasowy obejmuje lata 2000-2015, co związane jest z zakresem przeprowadzonych badań empirycznych, dotyczących transakcji i ofert mieszkań oraz zbudowaniem na ich podstawie baz danych, będących punktem wyjścia dalszych analiz. Zakres przestrzenny badań obejmuje Poznań.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
This monograph touches upon the relatively under-researched subject of the process and degree of industry internationalisation. Situated between the micro- and macroeconomic perspectives, the book deals with economic subsystems which are rarely discussed in the international business literature but which constitute a vital pillar of national economics. As Prof. Krzysztof Wach from the Cracow University of Economics emphasises, the book fills a gap in the Polish publishing market not only regarding the idea itself, but also by applying innovative and up-to-date research methods. Additionally, the monograph not only concerns contemporary issues developed within new institutional economics and internationalisation theory, but has a pragmatic, applicative character aimed at expanding the Polish economy. As Prof. Bogusława Drelich-Skulska from the Wrocław University of Economics stresses, the issues discussed have a significant meaning for both developed and developing economies.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Toward the „new normal” after Covid-19 – a post-transition economy perspective contains a collection of 21 papers addressing the societal, political, economic, and managerial challenges of the post-pandemic world. The book is divided into three parts. Part one touches on the supranational and national level aspects of the Covid-19 pandemic. Part two focuses on business sectors and industries, whereas part three provides the perspective of companies. Authors – researchers from the Poznań University of Economics and Business, Institute of International Business and Economics – share their research results, voice concerns, and offer recommendations on creating today’s world more immune to shocks and ready for unknowns. The pandemic of Covid-19 revealed many weaknesses of the global economy, national economies and states, business sectors, and individual companies. It’s undoubtedly the turning point, but simultaneously it’s an opportunity and a spur to change toward the new and sustainable normal.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Książka z zakresu współczesnej technologii przetwórstwa surowców na produkty akceptowalne przez konsumentów. Poświęcona zagadnieniu enzymatycznego brązowienia mętnego soku jabłkowego, prezentuje badania na temat możliwości wykorzystania na przykład ekstraktów z roślin czy innych soków do przedłużania trwałości mętnych soków jabłkowych w aspekcie ich barwy. Badania te wpisują się w nurt dotyczący roli naturalnych przeciwutleniaczy jako inhibitorów brązowienia enzymatycznego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Zanim ludzie stworzyli gliniane tabliczki, później zwoje papirusu, a jeszcze później prasę drukarską – budowali swoją kulturę, pielęgnowali relacje, snując opowieści. Wieczorami przy cieple ogniska, pod granatowym niebem ozdobionym srebrem gwiazd dzielili się opowieściami pełnymi emocji, o bohaterach, z nowymi wątkami, zaskakującymi zwrotami akcji. W naturze ludzkiej jest zakorzeniona chęć słuchania opowieści. I taki zbiór indywidualnych, pięknych w swej różnorodności opowieści wypełnia tę jubileuszową publikację. Oczarowały one najpierw mnie, kiedy otrzymywałem teksty od pracowników, absolwentów i studentów Uczelni. Ich piękno, autentyczność, szczerość wzmacniały wiarę w budowanie wspólnego dobra, co razem już od 95 lat czynimy. To książka jest warta wieczornej, refleksyjnej lektury przy punktowym świetle, z lampką wina na stoliku, ciepłem kominka i z dala dochodzącym, ledwo słyszalnym tonem ulubionej pieśni Gaudeamus igitur… [Henryk Mruk] Publikacja jubileuszowa z okazji 95-lecia Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Zawiera liczne wspomnienia i opowieści osób związanych z Uczelnią uporządkowane zgodnie z wartościami, którym hołduje UEP. Są nimi: Otwartość, Odpowiedzialność, Odwaga, Rozsądek, Kompetencje, Wiarygodność. Tekstom poszczególnych autorów towarzyszy narracja prof. Henryka Mruka.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
“This book is not addressed to the learned, or to those who regard a practical problem merely as something to be talked about,” with this sentence English philosopher Bertrand Russell began The Conquest of Happiness and it has become an inspiration for me and a starting point for my analysis. Staying true to Russell's ideas, I have written a book which—I believe—can be addressed to all (scholars as well) who are interested in happiness and how it can be achieved. I have placed my considerations on happiness in the areas we all know: family, marriage, children and gender. When writing the book I surfed through Internet forums and analysed the results of scientific studies in order to scrutinise Russell's seven causes of unhappiness: competition (when investing in children), boredom (of doing housework), fatigue (of double shift), envy and comparisons of mothers, males’ sense of sin, persecution mania and new fathers’ fears of public opinion. Let's be honest: my findings are not always nice. Not infrequently, the results of scientists' work contradict what we believe. Read it only if you are ready to face new and unexpected.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Jakość jest atrybutem otaczającego nas świata, stanowi kryterium wyboru w podejmowaniu różnorodnych decyzji, co wpływa na funkcjonowanie rynku. Zmieniające się rynkowe warunki gospodarowania wymuszają proces ciągłego dostosowywania wewnętrznych działań w firmie. Tematem monografii jest zarządzanie jakością w organizacji (nazywane również zarządzaniem projakościowym), w szczególności czynniki wewnętrzne, ich ważność i oddziaływanie na rezultaty zarządzania jakością, które parametryzują sukces podejmowanych działań organizacyjnych w tym obszarze zarządzania. Analizę literatury przedmiotu i teoretyczne rozważania uzupełniono wynikami badań empirycznych przeprowadzonych w autoryzowanych salonach sprzedaży i serwisu samochodów osobowych w Polsce. Wewnętrzne czynniki projakościowego zarządzania w organizacji wzbogacono o aspekty ryzyka, które w znacznej mierze wpływa na sukces funkcjonowania każdej organizacji na rynku.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej